2011/05/17

Spännande tider

Jag börjar inse att om jag lever tills jag blir 100 år gammal så kommer jag få vara med om sinnessvindlande mycket förändringar! Det är ödmjukande och hoppfullt att läsa mediahistoria. Speciellt när man har Jenkins som är engagerad om än lite väl nördig men också Söderberg som inte sväljer någon teori utan att mycket skeptiskt idissla och låta dem passera genom minst fyra kritiska perspektiv.

Optimismen inför sommaren växer sig allt starkare. Ekonomin säger att det ser ut att bli gröt på menyn men fler och fler kreativa uppdragsfönster börjar forma sig. Min praktikansökan att vara dokumentärfilmsmentor på lokalt ungdomskollo gick i lås och det projektets första anhalt startar redan imorgon. Alla aspekter av ett bra äventyr finns med i bilden; viljan och motivationen, paniken och ett oundvikligt stort utrymme för ödets nyck.

Det var även idag jag fick kallelse till intagningsprovet på JMG. Hur kan jag inte vara superpeppad på det efter att ha hört Kims supercharmiga inlägg i radioetern? Nu får vi hålla tummarna för att jag får pressackreditering till Sweden Rock och att tidningens sponsringskassa räcker för att täcka kostnaderna. För att spetsa till det kommer här en liten video från mig tillbaka till Kim genom cyber...I'm in love with the modern world!




Jag har även helt möblerat om idag för att stilla mina nya behov och begär och för att kunna hålla möte. Hur jag ska lyckas kompensera för att min redaktion dock inte dök upp ikväll, så att vi kunde samarbeta kring arbetsinsatsen, är tyvärr en olöst fråga trots småtimmarnas hot om annalkande sömn...

No comments: