2011/04/03

Tröst






Idag har varit en riktig höjdardag. Utekvällen igår var så förvirrande och härlig, trots sina starka tragikomiska inslag, att jag fick tillbaka hela min nyfikenhet för världen. Denna sjuka men fantastiska värld som aldrig riktigt kan förstås. Och vilka möjligheter som finns om man är modig. Jag bestämde mig för att ge mig ut på en promenad med kameran istället för att häcka hemma med de femtio punkterna på Att Göra Listan.

Luft och rörelse och möten med nya människor kring de nya stadsdekorationerna. De som vågar får allt tillbaka. Jag halkade även in på dokumentärfestivalen och såg två filmer som båda tycker jag representerade genren i sitt absoluta esse. Fler blir det imorgon. Så. Våga gör en bättre värld. Så hjälps vi åt att hålla mörker och tomhet borta.






No comments: