2011/04/07

Pastell

London är en liten marängbakelse, redan! Idag har jag och Malin pratat skvallrat män, mode och analyserat lågkonjunkturen och de olika aktörernas ansvar. Allt på pappas balkong som redan nu tar emot solens värmande, färgande och vitaminberikande strålar. Jag är lyckligt lottad.


Igår var jag på informationsmöte på City University och det är både gott och blandat. Det är inte att få sin framtid levererat på ett silverfat men samtidigt, för personen som blir nervös av att göra ospontana grejer, är det nog en framtid jag oundvikligen går till mötes. Ska jag gå den typen av livsbana så vill jag definitivt börja den här, i en outtömlig stad.


Det är ingen idé att försöka planera och kontrollera sitt liv för mycket. Vad för kontroll har man egentligen? Att följa lust och ångestkompassen så gott man kan, bara hålla i, det är en människas lott.


Dags för en eftermiddagspromenad. Sen ta itu med After Effects. Sen. Inte nu.

No comments: