2011/01/10

Trettondagshelgen i London

Vilken grym helg! Pappas femtioårsfest var helt fenomenal. Pia, Jukka, Rov och en kille som heter Marcel spelade live i källaren, temaklädseln var PUNK och pappa lämnade knappt Dj båset. Pia hade fixat tillräckligt med drinksponsorer för att berusa varenda barn i Afrika och alla de stammisar och vänner som jag hade hoppats skulle vara där och fira med oss var det! "Alla var där..!"

Pia hade även tryckt ut stora Sex Pistolsinspirerade posters på pappa av ett kort på honom när han var sjutton. Rockfantast då som nu, jag tycker att det känns ganska förtröstande.

Helgen i övrigt bestod av cykelturer utan jacka, en avslappnad promenad och thékopp med Nathan, en söndags "roast" på pub och lite häng med syrran och Jonathan i Camden på söndagskvällen. Häng som i Camden rätt naturligt kan innhålla att vi hänge upp och ner och svingade oss runt en strippstång. Det är svårt att inte älska Proud Galleries och min nya kamera i sådant grymt sällskap!

Nu är det två dagar av redovisningar innan den andra 15-poängskursen är finito. Våren ser rätt deprimerande ut rent akademiskt eftersom jag inte tycker att det vi lär oss står oss i konkurrensen men vi får se vad som händer. Den största törnen inför denna termin är att den andra chefredaktören för tidningen ska hoppa av utbildningen så nu blir det ännu mer tryck på mig att ro tidningen i land. AY CARAMBA! Men jag har köpt de grymmaste skorna i London med massa bjällror på så visst ska det bli kul i vår också!

Snart kommer ett fotoalbum till facebook, oh yes...

No comments: