2011/01/17

Proud to be Loud

Idag har jag stört. Vattenpölarna. En rebellisk stråle av töande vinterslask stömmande från cykelhjulen. Som en tuppkam! Troligtvis har aktiviteten även satt spår på jackryggen. Det var det värt. Jag hämtade hem min cykel idag så nu ska jag besegra världen igen med min trogna gamla Bettan. Det blev ingen flytt idag för den gamla hyresgästen begärde ockerhyra för att jag skulle få nycklarna lite tidigare. Fair enough. För någon med bättre ekonomi det vill säga, jag får tyvärr stå över.

Imorgon är första skoldagen likt förbaskat. Redaktionsmöte och allt, pang på! Har även några grabbar i årskursen över som vill involvera mig i ett filmprojekt. Vi får se hur det blir med det. De ville tydligen göra en film OM tuffa tjejer. "men det e så svårt med tjejer". Ingen handling eller tema eller syfte eller nått men någon typ av ihopkoppling av dessa kluriga motpoler, på film. Det roliga är att det verkade vara i kvinnohyllande ambitioner detta omöjliga pusslet skulle läggas. Kan bli spännande.

Jag ser fram emot imorgon på grund av tre saker.

1. Jag kan troligtvis cykla dit.
2. Jag har köpt en ögonskuggepalett för 30 kronor på den underbara "skabbmarknaden" vid Petticoat lane när jag var i London.
3. Den här videon har gett inspiration till att använda den. Proud to be loud, det var väl så det hette?



No comments: