2010/12/20

Måndagsjazz

Vilken bra helg! Det gör en måndag förmiddag så mycket lättare. På fredagen så låg jag och jobbade med tidningen till tolvslaget och på lördagen var jag lite av en sängmagnet. Men efter ännu en datorcrash tog jag mig ut på en vinterpromenad och vilket det är fröjd här ute! De idylliska banfamiljsvillorna är julsmyckade med god råge. Sedan ett länge saknat samtal med Martina och min kväll var egentligen gjord redan där. Snart så tar vi över världen...

Jag kom aldrig till bartömningen men så nära på att vi stod i kön i en timma, sjöng julsånger och minglade. Jag hamnade ensam på förfest i ett av studenthuset med läpparna, mustachen, thompa, blupp, bankomatsnubben etc! Och sedan bar det slumpmässigt av till mellanfest av dans och allsång. Studentklyschigt värre på ett önskvärt sätt.

Söndagskärlek och sedan kvalitetstid med emelie och vimmelbilderna på redaktionen och slutligen ett fantastiskt ryck. Jag har typ minnesluckor från min maniska peppvåg men nu är i alla fall lägenheten STÄDAD OCH REN! WOW!

Förlåt för mitt supersvennetråkiga inlägg men jag behövde värma upp skrivkrampen inför hemtentan...

No comments: