2010/12/24

Julaftons morgon

Vilken mysig kväll. Jag sitter officiellt och gör hemtenta på julafton! När man har gosig familj som ligger vägg i vägg och sover, med Alicia Keys i kanon mot det dova ljudet av diskmaskinen och mormor och morfars julpyntade kök som kuliss så känns det bara bra.

Att jag lyckades bli klar med tidningen, filmen och julklapparna innan jul är lite av årets mirakel och sporrar onekligen att klämma ner den här hemtentan. Efter ännu ett försvarstal inför släkten om vad jag sysslar med i Skövde så gäller det att inspireras istället för att förslås.

Jag älskar den uppblossade jämnställdhetsdebatten! Väntar med spänning på framtida förändringar. Jag har själv tänkt och tagit ställning, och kanske främst tagit mod till mig, att våga agera och markera därefter så himla mycket mer nu än till och med för ett år sedan. Ju mer man tänker och framför allt pratar om det, desstu starkare blir man och förenas den kraften så tror jag verkligen att stora förbättringar i attityder är att väntas inom en ganska snar framtid.




Amen!

No comments: