2010/12/29

Bortglömd romantik

Sitter och knåpar med hemtentan och strövade iväg lite på min dator. Jag hittade den här texten!!!

Natten efter 11 augusti 2010.

Jag sitter i pappas lägenhet med en stor lycka inombords. Jag jobbade till halv sju med trevliga inslag av 8 pund i dricks samt ett långt och djupt samtal med den mörka killen från Dirty Dicks. Journalism med foto och eller video känns faktiskt riktigt bra. Det är så naturligt för mig att samla massa intryck och sedan sätta ord på det. Det är en ostadig framtid men det är väl lika bra att drömma medans man är ung. Sveriges utbildningsväsen och system tillåter mig att välja någonting annat, något säkrare, i framtiden om detta inte leder någonstans.

Det var underbart att hänga i huset. Jag vet att jag skulle säkert bli galen av hur stökigt det är och det är en väldigt manlig social miljö, men ändå insöp jag en rejäl nypa hemkänsla och tillhörighet ikväll. Nathan hade en bra dag också. Han var social och med men samtidigt så har han ett starkt melankoliskt drag och en mycket ofokuserad perception på världen och sig själv, sitt liv. Jag älskar att umgås med honom, avslappnat och mysigt, han spelar lite gitarr, visade några nya sångidéer, jag kan vara mig själv, flumma iväg på någon imaginär utläggning utan att han tycker att det är udda.

Jag betraktar honom som en antik vas på auktion, tittar och tittar och kan inte mätta min känsla av att vilja sinnerligt omfamna honom. Blicken flackar mellan ögon, kindknotor, mun, ögonbryn. Jag försöker andas in hans luft, njuter av hans lukt i hans rum, påminns av oss i texturen av hans lakan. Mitt hjärta slår tungt och intensiv och jag finner inte någon balans. Min kropp har helt kapitulerat men mitt huvud har kvar gamla bulor, minns frustrationen och vet att det som han gör med mig är vackert men det finns svarta fläckar.

Det känns som vi kommer kunna vara i varandras liv vilket känns som en stor lättnad. Jag känner mig väldigt lycklig och tacksam som känner honom så som jag gör och hur han får mig att känna är underbart.

God natt

No comments: