2010/10/13

LIPSYNC SKÖVDE

Mina ögon klipper som spöklika vindrutetorkare. Det är onekligen läggdags men någonstans är jag pumpad på inspirationsadrenalin och sängen känns inte lockande. Det har varit en väldigt bra dag. Jag har äntligen hittat den ultimata vägen till skolan med cykeln smekande längs en höstgul paradstig och just idag kändes hemtentan överkomlig.

På kvällen var jag på välkommet besök i det studenthöghus där utbytesstudenterna lever. Och lever rövare kanske, framför allt. De är verkligen levnadsglada och det finns en intensiv social energi som strålar och ekar i korridorerna på många olika språk. Idag var det det sista mötet i det LIPSYNC projekt som de har jobbat på i några veckor. Jag var där som representant för skoltidningen och fotograferade. Extremt kul var det och det blev många sköna bilder i allt från motbjudande till vackra motiv. En kille stukade fingret när han hade hoppat och vinkat med händerna för uppjagat i taket. Verkligt engagemang! Jag ska länka den slutgiltiga filmen så fort den är redigerad och detsamma gäller bilderna.

Ha så roligt allihopa!

No comments: