2010/09/15

Känslostormar

Ibland är det så himla skönt att bara falla in i starka känslor och vaggas med. Skakas med, rysa, gråta, dansa, sjunga och engagera sig utanför sitt förstånds gränser. Speciell i huvudstaden av mellanmjölk där jag just nu icke-lever. Jag lär mig saker från människor från svunna tider, från andra länder och hänger tusen timmar på youtube klipp med Marilyn Manson eller Jeff Buckley.

Idag var första gången vi diskuerade görandet av egna dokumentärfilmer och hon jag pratade med skulle jag gärna göra någonting med! Det har varit en inspirerande idag med vårt första seminarie, jag hittade en övergiven idrottsplats som jag använde för mig själv och nu på kvällen såg jag Requiem for a Dream. Den var minst sagt helt fantastisk. Den filmen rörde verkligen upp starka känslor kring ensamhet, drogmissbruk och social desperation. Jag har gråtit och rysigt och önskat mig till månen. Dess sätt att berätta på med alla skumma men träffande metaforer gör verkligen att jag lever mig in i varenda vrå. Varenda sinne på helspänn och en den innersta människan ropar efter hjälp, rädda oss människor, rädda oss! Jag mäktar inte med den här världen.



Jag sitter här med en gaffel i håret, lika förvirrad som ariel och undrar hur en värld som har skapat så mycket fantastiska ting, kan vara ond?

No comments: