2010/05/09

Nu har jag bitit i äpplet

Jag har alltid ansett att min engelska som kommunikationsmedel har varit ganska gränslös och obehindrad. Universitetskursen i Socialantropologi har verkligen fått mig att ändra uppfattning om detta. Dels så har jag insett hur mycket av språket som är kulturellt betingat och desstu närmare de allra mest personliga uppfattningar som vi besitter som vi vill förmedla i ord desstu mer visar det sig! Även humor, vad som verkligen får oss att skratta och som roar är en otroligt fascinerade angelägenhet som jag för ett tag nästan har glömt bort. Jag har börjat titta på Solsidan nyligen och det är sjukt roligt!

Ett program som solsidan är verkligen en regnbåge i det tjocka duggregn som jag har försökt hålla utanför mitt fönster. Nu är jag officiellt utanför dörren med väska och laptop och liv på mina axlar. Min opassande aptit för kunskapens äpple har nu fått ett radikalt utslag i att jag har blivit tvingad att lämna lustgården.

Denna nya plats, jorden, där jag inte får vara utövande kär i Nathan, har dock många andra fördelar. Det är onekligen en bra tid i livet för att surfa på den individualistiska livsstilsvågen. Förkovran! Jag ska plugga, drömma, uppfylla mål, göra skillnad och förstärka min rätt till att leva och bidraga till en bättre värld. Detta har såklart pågått i paradiset med men det kan definitivt amplifieras. Det ska bli roligt även fast jag inte har något exakt mål än. Jag har trots allt blivit utkastade från en tillvaro jag har trivs mycket bra med och jag är lite skadad.

Den 7 Juni reser jag till Stockholm för att gå en kurs i Internationella Relationer och genus. För att känna av Sverige med ett par helt nya glasögon. Det är uppdateringen på mitt liv! Tillbaka nu till att läsa om sociala relationer på Papua Nya Guinnea. Jag rekommendrar verkligen alla att läsa etnografier!

No comments: