2010/05/21

Londonromantik

Det är dygn som dessa som jag älskar London. När jag vandrar hem genom brick lane och shoreditch highstreet i gryningsljusets ljumma atmosfär efter en utekväll på old blue last, catch och joiners arms. En utekväll med ett gäng som höll hela kvällen och som slutade i ett typiskt flatshare med femton personer hängandes på soffor, heltäckningsmatta eller diskbänk. Det är lätt att crasha sitt goda humör i föreställningen om att det här är en syndigt, meningslöst livsbygge förställt av alkohol och droger men inte idag! Jag känner mina värderingar tillräckligt bra för att haka på och suga på äventyrskaramellen av att träffa främmande människor utan att förlora mig själv. Är man bara det där snäppet öppnare och mer sympatisk och försöker förstå andra öppnar det verkligen kanaler för att förstå dem och verkligen uppskatta dem. Jag älskar även London när man ger sig ut på en joggningsrunda längs kanalen i solskenet och hamnar i Camden och det är marknad och man springer och springer och staden tar aldrig slut.

Men ack, jag vill att lågkonjunkturen ska ta slut nu! Jag vill ha BLING i ådrorna. Frågan är bara hur det ska gå när ingen vill betala skulderna....! Kom igen världen, let's gooooo! POSITIVITET! JA. NU.

No comments: