2010/03/14

Halleluja

Dagar som idag gör livet värt att leva. Att få ta en hederlig fika med tjejkompisar har aldrig kännts så uppskattat som idag. Att få spela ett parti samtalstennis kring livets alla underligheter, allt från olika samhällstendenser till förhållanden eller betydelsen av nakna kroppar i relation tll ketchup.

Min fantastiska-dag-coctail bestod av Katrin, Fanny och Linnea, konstant regnuppehåll, strosning längs Themsen, Tate Modern och en fika i den kungliga salongen. Att kunna blotta sina personligaste tankar med människor som möter en med en genuin öppensinnerlighet och mycket användbara försök till förståelse och svar och nya perspektiv är någonting jag verkligen saknar i mitt dagliga liv. Nya riktigt bra vänner är svårt att hitta i den livsstilen jag har nu. Ni är inte bara vänner utan även stora inspirationskällor och att surfa vidare i världen tillsammans med er gör den skumpiga resan otroligt intressant. Vi har en gemensam upplevelsebas men har alla gjort olika saker och har olika personligheter vilket bidrar till en produktiv tankeutveckling. Jag är väldigt tacksam för er vänskap och hoppas innerligt att vi kommer att hålla kontakten i årtionden att komma.

Eftersom jag känner mig inspirerad nu tänker jag lova att eftersträva minst ett inlägg per vecka från och med nu kring olika ämnen.

God Natt

No comments: