2009/02/15

De yttersta dagarna




Det är svårt att inte inleda detta inlägg med att konstantera att jag åker om två dagar! Det ligger som en tickande stressfaktor över min tillvaro men samtidigt som det är jobbigt att fundera två, tre, gånger över sin tidsprioritering så är det ett vackert tillstånd också. Jag lever lite på den yttersta dagen. Jag har en vän som jag träffade bara för någon vecka sedan som jag är väldigt nyfiken på, fascineras av och som jag tycker om men det är svårt att få ihop tid för umgänge. Tur att könsrollerna 2009 inte behöver ge mig dåligt samvete över sms som "Jag är upptagen ikväll, men vill du vara efterfesten?"

Familjen ligger dock högst på prioriteringslistan. Det kommer kännas otroligt konstigt att inte ha min bror vid min sida, i rummet mitt emot. Han är så himla underbar och vi har så kul tillsammans. Han har mognat ljusår bara medans jag blinkade och han kommer bli en så fin människa.

Av drömmar jag går omkring och bär på så förverkligades en igår. Jag och Jokke ställde till med en fantasi av géléhjärtan, vin, gitarrserenader, lavalampor och kärlek. Monica och Andreas var det perfekta sällskapet och lägenheten som vi alla har så stora ambtioner för växte igår. Jag hoppas nu att jag har satt igång en positiv tornado på adressen och dess invånare och att de fortsätter att frodas medans jag är borta. Det finns så mycket potential.

Nu är det fika med den mer omfattande familjen och det är tid att avhandla det som behövs säga innan jag åker. Ciao!

No comments: