2009/01/15

Stockholm i min hand

Kan inte påstå att jag har staden virat runt någon av mina mindre fingrar men jag börjar i alla fall få någorlunda grepp. Jobbet är verkligen inte någon farlig pass-time. Speciellt Else och Jon är pärlor och Emma såklart förgyller tillvaron från matt till blank. Här om dagen fanns det till och med lite tid att skjuta kruksallad som en projektil genom köket. Det behövs inte mer än en människa för att öppna en annan.

Det är inte så svårt att hitta fel på människor om man letar. Är man pressad går det till och med att skapa fel som inte egentligen finns där. Männsklig perception är unik vilket gör att missförstånd lätt kan uppkomma. "Var inte så säker att dina ögon ser vad mina ser" som Strindberg uttryckte det. Jag vill inte verka pretentiös och citera Strindberg i en fånig dagboksblogg men idag var Jokke och jag på teater så om någon kväll som det är tillåtet så är det idag. Det hela var en spontanhistoria i vanlig ordning men det slutade mycket väl och pjäsen var både underhållande och trovärdig vilket jag ofta har svårt att tycka om svensk teater. Stockholm har stora potential när man har vänner att dela den med. Imorgon blir det spelkväll i Tallkrogen. Smaka på det namnet! Det låter lite yllestrumpor va? Nytvättade dock, så de smakar inte svett eller nått :)

Fanny och Kimsan jag är jätte laddad för er hitkomst! Jippie!

1 comment:

Mirrhedjuret said...

hihi mitt kulturella bacon!

:D

snart åker vi!