2009/01/27

Ett ofokuserat babbel

Spotify är det bästa som har hänt mig. Samtidigt måste jag säga att jag börjar känna mig rätt klaustrofobisk i den musikbubbla jag har hamnat i. Ja, det är kul att lyssna på musik, speciellt när det finns en hel del känslor i mig just nu som gärna virrvlar till till rätt text eller rätt sound. Samtidigt finns det ett jämnviktsläge där att lyssna på musik blir för mycket att ställa sig med ett teleskop och betrakta världen från botten av tonernas hav. Går man ner för långt så bara tjuter det i öronen och jag börjar känna att jag inte pallar trycket.

Jokke är dock mitt trogna cyklop. Emma har varit sjuk i en lång vecka där saknadsytor lämnats öppna. På onsdag blir det full rulle med fantan! Vilken lycka :) Det går av stapeln med att vi ska stapla in på Emmas killes dödsmetallspelning och förekomma groupieaktiviet eller anticimex-anropare. Ja, roligt kan man aldrig räkna med men jag ska försöka ge dig en annorlunda upplevelse och lite äventyrspoints i alla fall!


På fredag är det utflyttningsfest för Jokke. Den nya lägenheten är, för att sno meddos slogan, "Mer en du drömmer om" (blev det rätt så?) Läget, utsikten, planlösningen, de alldeles snarlika takbjälkarna från er Parislägenhe, den inbyggda hårtorken. Ja, den har flärd, den har klass, den har spunk och den är min. Eller, ehh, hur var det nu? Mnhjno.....

No comments: