2009/01/28

Att fånga dagen och jaga tristessen

Lite i sista minuten bytte jag till mig ett jobbskift idag på min lediga dag. Pengar behövs och att gå till jobbet av val är en underbar känsla. Vad är det med människor och frihet egnentligen? Jag har ingen logisk förklaring men jag vet ju, frihet och valöjligheter känns otroligt bra. Att jobba med Jon och Cissi är väldigt roligt också. De är ju fruktansvärt olika men jag tycker verkligen mycket om dem båda. Jag är en kombination av udda skaparsjäl och girlworld pingla. Saknar tjejigt umgänge här, det blir inte så mycket av den varan. Flickvänner gills inte!

Åh, jag vill ju bara bli lockad till tankar eller skratt. Idag hängde jag och Emma för första gången på länge och det var verkligen jätte kul. Jag och Oscar kan även rekommendera "Semestersvenskar" . Sjukt tragikomisk dokumentärserie om svensk kultur. Verkligheten ligger inte så långt ifrån Torsk på Tallin.

No comments: