2008/11/13

Merde


Det här var ett tag sedan sist! Bilden är tagen på lidingö centrum som det ser ut när jag kommer ibland redan klockan halv sex på morgonen.Tiden går fortare och fortare här! Antaglien för att jag är på mycket god väg att etablera en vardag. Tillvaron är helt okej men det är nästan ingenting som har något egenvärde. Jobbet och pengarna är bara ett medel för att kunna köpa saker nu och i framtiden, få arbetserfarenhet och träningen är för JSM i december. Vi fick silvermedalj i tisdags på truppligan, det var väldigt kul med en morot i nuet. Annars tror jag att jag är ganska avslagen. Behöver inte oroa mig för den här helgen sysslomässigt eftersom vi ska till Falunträningsläger och jag hoppas att jag orkar vara social.

Oscar tyckte jag såg för emo ut idag. Jag fattar verkligen inte tjejmodet nu, är det så paradoxalt eller är det bara min lillebror som är för ung för att uppskatta en stil som är mycket mer vuxen, svart och androgyn? Kan vara skönt att känna sig lite svåråtkomlig när man är på stan ensam pga att man inte har några vänner!

Hetsköpte massa saker på stan idag eftersom det var min lediga dag. Inga kläder! Men kuddar, krokar, tavlor, schampoo, kaffekopp etc Jag har börjat bunkra inför en hemifrån flytt! Mmm det var härligt att göra av med så mycket pengar, tills det slog över och det blev svårt att ta sig fram. Efter jag tänkte efter och svarade 'Det är lugnt" på frågan om vad jag tycker om växthuseffekten och framstod säkert som askorkad blev inte shoppinglyckan lika stor. Jag orkade inte gå in i diskussionen med min egentliga tes att vi människor eller vår jord inte måste leva förevigt utan alla har rätt att finna en mening med sitt liv i den tid de har, (var så god) men att ta hand om växthuseffekten står inte på min prioriteringslista.

Försöker få snyggt i mitt rum men när det drar snorkallt från fönstret med bara en persienne, taklampan fortfarande inte fungerar och tapeten är förskräcklig så känns det väldigt motigt. Jag har dock kammat hem en hel knippe vuxenpoints den här veckan när jag har lagat bernaisesås och ställt mig i bostadskö! Nice eller hur :) I Stockholm, för det är här jag har ett jobb att betala hyran med men jag är inte säker på att jag vill plugga här längre. Vill inte ens läsa reklam längre. Donc, je suis retourné à la place zéro. Merde!

No comments: