2008/10/15

Stockholm känns kallt

Kan inte direkt säga att Stockholm mottog mig med någon kärleksfull omfamning. Jag gick från den bländande, brinnande, planeten Paris till att sugas in i ett svart hål, stockholms bottenlösa mörker. Tusen meter i sekunden färdas jag mot min kommande rutin av jobb och träning. Kan det bli präktigare?



Samtidigt måste jag erkänna att jag är underhållenjobbet. Igår byggde vi ett buddistiskt tempel av sojaburkarna med tillhörande dörrvakt och port samt att både avokadon och flera av hans vänner stod på kö till att besöka det. Paris var så stärkande på så många plan. Att återfinna sig i sällskapet av människor som har samma bakgrund och som jag tycker så himla mycket om (och ännu mer nu) var så avslappnande och uppbyggande.



Jag har verkligen insett vad det är som är så glimmande och lockande med att resa utomlands och röra sig i rätt typ av socialt klimat. Alla möten av internationell karaktär har varit så himla positiva och fyllda av ömsesidig nyfikenhet! En bitchfight av mördande klass, jag förstår inte ens varför vi började bråka , men jag vägrar ta med mig den erfarneheten när jag har tusen andra möten som gör mig lullig bara av att tänka på.




Nu ska jag fokusera på pengarna i några månader, och träningen. Jag måste ha pengar om jag ska kunna bo där men förhoppningsvis ska det räcka med två månader, MAX tre innan jag kan åka. Hoppas, hooppas, hoppas att de stannar kvar i staden, det är svårt att tänka mig att vara i Paris utan starleaf, sourceforrest och northvalley. Fem fantastiska kvällar och dagar i rad med nöjen, skvaller, nya vänner, flörtar, gamla vänner, skratt, musik, kvalitetstid, minus dock på en liten anastning i tunnelbanan, vem visste att livet kunde vara så, så såå...


No comments: