2008/10/31

Känn ingen sorg

Höstlovsträning, fem timmar, trevligt! Speciellt när man på samma träning ställer dubbelskruv framåt och bakåt. Iprincipsträckt-tsucka och dubbelvolt halv. Äntligen! Som jag har väntat på dubbelhalven!

Träningen slutade tre så rastlöshten kom sedan krypande. Malin bangade igen men jag var tvuungen att göra något så
hoppade på tåget och åkte in till Östermalms torg för att ge henne en chans till men, nej. Det fick bli en solopromenad på djurgårn till Cirkus. Biljetterna, som var alldelles för dyra ändå, var även slut så jag satte mig vid en sidoutgång och deppade men hörde rätt bra. Livet är dock underbart då en person ur den "hjälpsamma målgruppen" (Yngre kille som inte är jätte snygg) går på korvpaus. "Har du också rast?" frågar han mig varav det kommer upp att jag inte har en biljett. Då går han in och öppnar sidodörren för mig och I'M IN!! Tur att jag hade kameran med mig. Konserten var heeelt magisk, ljudet var tusen gånger bättre än Liseberg och festivalerna som jag har sett honom på, sammanlagt. Han spelade jätte länge och bakgrundsmontaget av göteborgslocalationer framkallade nästan lika mycket känslor som själva låtarna. Åh, ingen sorg för mig den kvällen, mitt kära Göteborg.

1 comment:

linnn said...

ååååmh, va undetrbart! och en ytterst underbar människa som släppte in dej!